Havraní bratrstvo - Osudný polibek | Recenze

Název: Havraní bratrstvo - Osudný polibek
Originál: The Raven Boys
Autor: Maggie Stielfvaterová
Díl: 1/?
Počet stran: cca 330
Nakladatelství: Argo

Lila Sargentová se narodila do rodiny vědem, jasnovidek a vykladaček karet působících v malém městečku ve Virginii. Sama sice žádné okultní schopnosti nemá, dokáže však pouhou svou přítomností zvýraznit vidění druhých. Od své matky odjakživa slýchávala, že pokud políbí svou pravou lásku, dotyčný zemře. Proto se rozhodla, že se raději nikdy líbat nebude a už vůbec ne z nikým z Havraního bratrstva, jak v jejich městě přezdívají studentům místní elitní školy.  K nim patří také zámožný Gansey. Osudy obou hrdinů se protnou jedné noci, kdy Lila pomáhá tetě navázat spojení s dušemi lidí, kteří do roka a do dne zemřou. K jejímu překvapení je mezi nimi i Ganseyho duch. Od té chvíle se mladík do jejího života stále víc a víc vplétá. A nejen on , i jeho přátelé – ponurý a výbušný Ronan, tichý a nenápadný Noah, sympatický a hezký Adam. Všichni společně pátrají po geomantické linii, na níž by měl být podle pověsti odpočívat dávný král Glendower a s ním i pohádkové bohatství. Jenomže o Glednowera se zajímá ještě někdo jiný… V městečku se tak pomalu rozpoutává smršť nečekaných a děsivých událostí. (Nepsala jsem já, je to z obálky)

O knize Havraní bratrstvo jsem věděla už docela dlouho, ale až v poslední době jsem se dokopala k jejímu půjčení. A nebyl to vůbec špatný nápad.
Podle názvu, anotace a zadní strany knihy (Pokud Lila políbí svou životní lásku, dotyčný zemře.) jsem soudila, že se jedná o téměř ryze romantickou knihu, kde se řeší hlavně city mezi dvěma hlavními hrdiny a dobrodružný děj je tam jen na takové to dokreslení atmosféry. To jsem se však šeredně zmýlila.
Havraní bratrstvo mě zaujalo hlavně nápadem. Jasnovidky, okultismus, věštby, legenda o velšském králi pohřbeném ve Spojených státech…to teda zní zajímavě! A taky bylo.
Prvních padesát stran jsem se sice docela nudila a neklidně jsem očekávala setkání dvou hlavních hrdinů a nějakou tu romantiku, kterou jsem od knihy čekala. A ejhle! Ona tam skoro žádná, až na takové malé flirtováníčko téměř nebyla! A ještě ke všemu ne mezi dvěma hlavními postavami! To mě překvapilo, ale vlastně to ani trošku nevadilo, zbylo totiž více prostoru pro děj a postavy, které byly vskutku propracované. Ať už Gansey schovávající pod maskou povýšeného synka z bohaté rodiny nadšeného (co nadšeného, posedlého) badatele, Ronan, flákač a rváč s temnou minulostí, ctižádostivý hardworker Adam, šedá myška Noah se schopností objevit se, kde to nejmíň čekáte, nebo Lila, zdánlivě obyčejná holka vyrůstající v prostředí lehkého nadpřirozena, kterou jsem si neoblíbila, ani mi nevadila.
Teď něco k ději. Jak už jsem říkala, rozjíždělo se to celkem pomalu. Nechybělo samozřejmě nějaké to vyvrcholení, ale kniha se spíše skládala z na sebe navazujících událostí. Taky by se tam našlo pár šoků či odhalení, například pravá identity Noaha (čímž mě autorka vážně dostala). I tak jsem ji však stihla přelouskat za jeden den, i když z velké části protože je na chatě hrozná nuda. Další velké plus bych Havranímu bratrstvu přičetla za nádhernou obálku, na kterou bych s radostí koukala celý den, a za nápaditost jmen. Třeba takový Deklan, Orla, Maura, nebo Persefona, to se hned tak nevidí.

Ve výsledku se mi Havraní bratrstvo dosti zamlouvalo, s radostí ji doporučím každému, koho žánr fantasy alespoň trochu zajímá a další díl budu netrpělivě vyhlížet.

78%

Dobrá, tohle byla moje úplně úplně první recenze. Berte to s nadhledem, ano? Ráda bych taky, kdyby mi zkušenější blogeři řekli, co dělám, případně nedělám blbě. Budu vám moc vděčná, lidi.