SCM music player

22. září 2015

Sedm smrtelných hříchů knihomola


Jelikož mám teď nutkavou potřebu něco psát a recenze mi poslední dobou ani trochu nejdou (Solitaire je toho živým důkazem), tak jsem opět prohrabávala temná zákoutí internetu a hledala něco zajímavého ke zpracování. Má volba padla na vcelku oblíbený tag s názvem Sedm smrtelných hříchů knihomola. Pokud se mezi knižními blogy pohybujete delší dobu, jistě jste jej již četli či dokonce sami psali. Otázky jsou podány zajímavým způsobem a já se těším, až se do nich pustím.
Tento tag jsem objevila na blogu Reading books with love.

1. Chamtivost

Jakou nejdražší a nejlevnější knihu doma máš? 

Už si přesně nepamatuju, kolik knihy, jež doma mám vlastně stály, ale tipnu si, že nejdražší kousek v mé knihovničce budou nejspíš Letopisy Narnie. Taková ta obří bichle obsahující všechny díly série dohromady. Ta musela okolo těch šesti set korun určitě stát. 
Úplně nejlevnější knihu také nemohu přesně určit, mám ale pocit, že Erebos, Janu Eyrovou a Malého prince jsem v Levných knihách splašila ani ne za stovku.

2. Hněv

Který autor u tebe vyvolává zlost?

To bude těžká otázka, protože já jsem docela nenáročná osoba a jak možná poznáte z mých recenzí, jsem spokojená snad úplně se vším, pokud to není vyložená s*****.
Každopádně jsem vždycky pěkně namíchnutá na Satany typu Rick Riordan, Veronica Roth nebo Suzanne Collins, kteří zabijou (případně hodí do Tartaru, či nechají trpět nešťastnou láskou) všechno, co se hýbe.

3. Obžerství

Jakou knihu jsi bez milosti hltal zas a znovu?

Tady u mě jednoznačně vítězí Harry Potter, u něhož dokážu po přečtení náhodných pár vět určit, do kterého dílu patří a ve které části knihy se nachází.  

4. Lenost

Kterou knihu jsi kvůli lenosti zanedbával?

Momentálně kvůli lenosti zanedbávám velký počet knih a velmi mě to děsí. I když podíl na tom má také (m)učení a hromada rozkoukaných seriálů. 
Nejdéle jsem však knihu četla okolo dvou měsíců. Šlo o povinnou četbu - Navzdory básník zpívá. Ačkoliv jsem se do čtení neustále nutila, nedokázala jsem najednou přečíst víc než dvě kapitoly. Ale v porovnání třeba s Miliónem Marca Pola byla tato kniha ještě docela zábavnou záležitostí. 


5. Pýcha

O jaké knize mluvíš, aby jsi vypadal/a chytřejší?

Jenom to, že s sebou neustále nějaké knihy tahám a mluvím o nich (ať je to kniha, která chce), kolem mě vytvořilo auru jakéhosi superchytrého nerda. A to, že mi moje vzdělání není úplně ukradené, zničení této iluze vůbec nepomáhá.
Ale když se chci vážně blýsknout se svou "inteligencí" mluvím hlavně o Janě Eyrové, Sherlocku Holmesovi či Větrné hůrce.

6. Chtíč

Kterých vlastností si nejvíc ceníš na mužských a ženských postavách?

To sice nevím, jak souvisí s chtíčem, ale budiž...
U holek je to jednoduché. Zkrátka nesmí mít místo mozku slámu nebo puding s jahodovou příchutí a (to s tím úzce souvisí) nesnesu takové ty otravné pipky, které například pronásleduje banda zakuklených asasínů a ona si přemýšlí, zda ji její vyvolený (hůře dva vyvolení) má/mají rád/i či nikoliv. Jinak si rozhodně cením odvahy a schopnosti správného rozhodnutí v zapeklitých situacích. Přidejte trochu sarkasmu a smyslu pro černý humor a tadá! Máme tu hrdinku snů.
U mužských je to složitější. Nebo jednodušší? Určitě bych zase zvolila odvahu, sarkasmus také není špatná volba a rozhodně ten kluk musí mít nějaké vady, aby působil aspoň trochu jako člověk. Hrdinky vady mívají běžně. Ale kluci? Ti jsou tu přece od toho, aby vytáhli dívky z nesnází, ne? NE. Ať se třeba bojí myší, když už nic většího. Nebo ať jsou závislí na kávě (jestli je to teda vada). Cokoliv.

7. Závist

Jaké knihy by sis nejvíc přála k Vánocům?

Připravte se na malinko delší seznámek.
No, abych si doplnila svou tolkienovskou sbírku, by se mi zamlouval Hobit, Silmarillion, Húrinovy děti, či Nedokončené příběhy. Dále bych si moc přála Posla, Ostrov lhářů, Analfabetku, nebo třeba Fangirl. A nakonec nic menšího než celého Percyho Jacksona, Bohy Olympu, Percy Jackson's Greek gods a Greek heroes a první díl Magnuse Chase (až vyjde). Předem lituju své rodiče. Nebo spíš sebe, protože z tohoto seznamu na Vánoce dostanu maximálně tři knihy. A to budu mít ještě štěstí.

Toť pro dnešek vše! Děkuji, že jste se pročetli až na samý konec a neusnuli u toho nudou. Snad se vám tento tag líbil a pokud ho chcete vyplnit na svém blogu, klidně tak učiňte. Nezapomeňte mi potom do komentář dát na onen článek odkaz, abych si taky trochu početla. 

Sajonara minna-san! :)

(omlouvám se za tu japinu, nemůžu si pomoct)


Žádné komentáře: