Harry Potter and The Cursed Child | Recenze

Název: Harry Potter and the Cursed Child
Autoři: J. K. Rowling, Jack Thorne, John Tiffany
Díl: 8/8
Počet stran: 301
Nakladatelství: Little, Brown

Mysleli jste si, že život Harryho Pottera po porážce Voldemorta je šťastný? Na jednu stranu možná ano, oženil se s Ginny, dívkou, kterou miloval, má s ní tři děti a stal se vedoucím Odboru pro uplatňování kouzelnických zákonů na Ministerstvu kouzel. Toto zaměstnání nicméně obsahuje velkou hromadu papírování a jen málo dobrodružství. Přepracovaný Harry má navíc problémy se svým synem Albusem, pro něhož je otcova sláva spíše prokletím než výhodou, a oba dva se navzájem nedokáží pochopit. Nad kouzelnickým světem se do toho začínají znovu stahovat mraky a čtrnáctiletý Albus v tom naneštěstí má tak trochu prsty.

O Cursed child, divadelní hře, která je pokračováním slavného příběhu o Harrym Potterovi, jste už určitě něco slyšeli. Když jsem zjistila, že se osmý díl mé milované série odehraje na prknech divadla, nemohla jsem se ubránit zklamání. To však zmizelo ve chvíli, kdy jsem se dověděla o scénáři, jenž měl vyjít jako kniha, takže si i ti, kdo se do Londýna hned tak nedostanou, mohou Cursed Child užít. Jakmile se teda tato knížka objevila v angličtině na pultech knihkupectví, neváhala jsem ani vteřinu a objednala si ji.
Ještě bych ráda varovala ty, kdo se k tomu zatím nedostali, že mi nejspíše sem tam uklouzly drobné spoilery, tak s přečtením této recenze raději počkejte.

Upřímně jsem se toho trochu děsila, jelikož jsem od několika lidí zaslechla, že zápletka za moc nestojí. Po přečtení musím přiznat, že naštvaným fanouškům tak trochu rozumím. Není to totiž nic originálního, toto téma už zpracovávalo nespočet autorů fanfikcí a nejsem si úplně jistá, jestli to zapadá do děje sedmé knihy. Na druhou stranu to zase bylo velmi čtivé, plné akce a zase se cestovalo časem, což je díky seriálu Doctor Who vždycky moje slabost. Když k tomu navíc připočteme fakt, že je to Harry Potter se všemi mými zbožňovanými postavami, jež mi od konce Relikvií smrti hrozně chyběly, tak já na tu knihu nadávat prostě nedokážu.
Tím, že je to psáno jako divadelní hra, tedy v rozhovorech, a popisy se objevují jen ve velmi malém množství, četlo se Cursed child poměrně dobře a každý, kdo za sebou má pár let angličtiny a vyzná se v originálním znění HP, by to měl zvládnout.

Slytherdorks Albus and Scorpius
A teď už k tématu, o kterém mám v plánu se tu pořádně rozepsat. Tím jsou samozřejmě postavy. Ústřední postavou tentokrát není pouze Harry, jehož otcovská (ne)schopnost mě většinu času maximálně vytáčela, ale také jeho syn Albus Severus Potter se svým nejlepším kamarádem (a teď se podržte) Scorpiusem Malfoyem. Těmhle dvěma jsem okamžitě propadla a fandila jim od začátku do konce, přestože Albus dělal přímo fatální chyby a chudák Scorpius to po něm musel urovnávat. Co mě ale trochu naštvalo byla neskutečná (a když říkám neskutečná, myslím fakt neskutečná) míra romantického podtextu na jejich vztahu. Zejména tedy to, že se jednalo pouze o podtext. Ti dva měli mezi sebou tak úžasnou chemii, s kterou by se dalo tak skvěle pracovat, až mě ten nevyužitý potenciál bolel u srdce. Ještě se tam někdo neúspěšně pokusil nacpat linku mezi Scorpiusem a Rose Granger-Weasleyovou, která tam v podstatě neměla žádnou jinou funkci, než ujistit čtenáře, že Scorpius jsou opravdu jenom moc velcí kamarádi (což mě teda neujistilo, protože takhle přátelství dvou čtrnáctiletých kluků vážně nevypadá).
Opět se také shledáváme s mnoha postavami, jež jsme si zamilovali během čtení původní sedmidílné série. Kromě Rona a Hermiony (kteří se ani trochu nezměnili) se tam také hodně objevuje Draco, tentokrát ne jako nepřítel, ale jako spojenec. Minerva McGonagallová je stále ředitelkou Bradavic a stále skvělá jako vždycky.

Harry Potter and the Cursed Child je kniha zaměřující se zejména na vztahy otce a syna a vzájemné porozumění. Kromě akce, dobrodružství a humoru je také plná temnoty, jíž se kouzelnický svět ještě úplně nezbavil. Přestože zápletka trochu pokulhává za propracovanými postavami, čtení si, stejně jako já, dozajista užije každý věrný fanda harrypotterovské série.

85%