SCM music player

15. prosince 2015

V pasti | Recenze

Název: V pasti
Originál: Trapped
Autor: Michael Northrop
Počet stran: 207
Nakladatelství: CooBoo
Vydání: první

Pro studenty střední školy Tattawa je zimní den jako každý jiný. Ovšem jen do té doby, než se spustí vánice. Což by nebylo nic příliš divného, kdyby za pár hodin sněžit zkrátka přestalo. Jenomže to se hned tak nestane.
Scotty se svými dvěma kamarády a čtyřmi dalšími spolužáky zůstali ve škole jako poslední a čekají, až si pro ně přijedou jejich rodiče. Zprvu to vypadá jako velké dobrodružství, zvlášť když zjistí, že kvůli sněhu tam budou muset ve společnosti dvou pěkných holek přenocovat. Vánice však ani druhý, ba ani třetí den stále neustává a vánice se zvyšují raketovým tempem. Brzy nejde jen o to, aby se udrželi v teple, ale o to, aby vůbec přežili.


Taky se tak moc těšíte, až se konečně zatáhne obloha a místo nepříjemných dešťových kapek se na vás budou snášet sněhové vločky? Jestli ano, pak po dočtení V pasti vaše nadšení možná poněkud opadne, jako tomu bylo u mě. Jestliže sníh nenávidíte, přečtení této knihy vaši nenávist k té hnusné studené bílé hmotě jen přiživí. Přesto mě ale příliš nenadchla.
Zdroj
Po celou dobu čtení panovala zajímavě napjatá a mrazivá atmosféra,
sníh vám už opravdu nebude zdát jako něco dobrého.
Ději bohužel jakákoli gradace téměř chyběla. Autor se nezaměřil na nějaká odhalení či tajnůstkaření ohledně postav, ani romantiky se moc neobjevilo, takže se celý příběh zkrátka jevil tak nějak moc popisně a suše. Vím, že to tak působilo mnohem reálněji, protože je přece krajně nepravděpodobné, aby se dejme tomu do vás dívka vašich snů zamilovala během mrznutí ve staré škole, nebo aby jednoho z vašich spolužáků chytl amok a umlátil vašeho kamaráda pánví. Jenomže koho zajímá číst o realitě, když v ní žijete celý život?
Také jsem podle několika úvodních stránek očekávala, že se bude jednat o trochu drsnější počtení a se smrtí se potkáme více než jednou. I v tomto ohledu na mě čekalo hořké zklamání. Asi jsem už příšerně rozmazlená všema těma krvavýma kingovkama, protože je to přece jenom v sekci do patnácti let, tudíž se nic podobného přirozeně nekonalo.
O postavách se tentokát moc rozepisovat nehodlám. Objevovalo se tam spousta oněch poněkud klišé typů, které známe z amerických filmů ze školního prostředí (nejkrásnější holky na škole, bouchač, mimoň...). Těm dominovala trojice skrz naskrz obyčejných hlavních hrdinů. Působili na mě sice o něco uvěřitelněji, ale to, že jsem za týden po dočtení knihy zapomněla jejich jména, mluví za vše.
Zapůsobila na mě zejména úžasná zasněžená obálka, jež je živým důkazem pravidla, že v jednoduchosti je krása. Dobře vystihovala celkovou atmosféru knihy a byla jedním z důvodů, proč jsem po ní vůbec sáhla.

Někdo má možná tyto popisnější typy příběhů rád, já však u podobných témat prostě potřebuju napínání, zvraty a všemožná chytrá odhalení, aby mě čtení zaujalo. A když ani postavy nemají příliš silné charaktery, už se začínám docela nudit. V pasti proto hodnotím jako slabší průměr, určitě se ale najde osoba, které se bude tohle zimní čtení líbit.

Hodnocení:
40%






Žádné komentáře: