SCM music player

2. února 2016

Všem klukům, které jsem milovala | Recenze

Název: Všem klukům, které jsem milovala
Originál: To All the Boys I've Loved Before
Autor: Jenny Hanová
Díl: 1/2
Počet stran: 320
Nakladatelství: CooBoo
Vydání: první

Lara Jean se v životě zamilovala už mnohokrát. Bohužel ani jedna z jejích lásek jí zatím nebyla oplacena. A protože Lara Jean už tehdy dobře věděla, že nemá smysl zbytečně fňukat, rozhodla se, že se ze zamilování vypíše. Každému klukovi, do kterého se kdy zakoukala, napsala milostný dopis, který bezpečně schovala do krabice na klobouky a domnívá se, že je nikdo nikdy nenajde.
Jednou však krabice zmizí a Lara Jean zjistí, že všechny dopisy někdo rozeslal! Navíc se ještě musí potýkat s odchodem své starší sestry na vysokou daleko za oceánem a na Laru jakožto novopečenou hlavní ženskou v rodině se navalí spousta povinností. Jak se Lara Jean s tímto vším vypořádá?



Ačkoliv dívčí romány ze života nejsou zrovna to, po čem bych nějak extrémně pásla, kniha Všem klukům, které jsem milovala měla mezi čtenáři velmi příznivá hodnocení, takže proč to s ní aspoň nezkusit, že ano?

Zdroj
Jestli čekáte, že Všem klukům (trochu ten název zkrátím, aby mi neupadly prsty) vám přinese do vašeho čtenářského života nějakou žhavou originální novinku, musím vás malinko zklamat. Kniha opravdu nevypráví o ničem, s čím bychom se nikdy nesetkali. Pozitivní věci je však milá a příjemná jaksi rodinná atmosféra, která nás provází celým příběhem a čtení si tím pádem nejde neužívat. Také není nic zbytečně dramatizováno, spíše zde čtenář najde spousty úsměvných situací. A romantiky samozřejmě.
Opět se nevyhneme sklouznutí do milostného trojuhelníku, ale já už pomalu ztrácím sílu si na to stěžovat, je už to taková věc, na kterou si musíte zvyknout, když chcete začít číst romány pro náctileté. Každopádně zatím romance dopadá podle mých představ, takže si brblání ohledně trojuhelníkování odpustím.
Občas mě napadla otázka, proč se Lara Jean nepokusila po tajemném odesílateli milostných dopisů  trochu zapátrat. Já bych, vyzbrojena dedukčními znalostmi pochycenými ze seriálu Sherlock, zahájila vyšetřování hned, co bych se vzpamatovala z šoku, že někdo odhalil moje nejtajnější tajemství (takže tak po deseti letech).

Lara Jean je trochu střelené, ale jinak roztomilé, stvořeníčko se zálibou v pečení a vintage. Jako hlavní hrdinka se mi líbila, zkrátka dospívající holka jako každá jiná.
Zdroj
Peter Kavinský je nejspíš ten typ kluka, kterého bych v reálném životě odháněla sprejem na medvědy (nevím jak to přesně vypadá, ale zní to hustě) a raději utíkala za milovníkem komiksů, Joshem, pravda je ale taková, že se mi povahově zamlouval více Peter. Josh se choval až příliš majetnicky a místy i dost hloupě.
Lařinu mladší sestru Kitty jsem si zamilovala téměř okamžitě, s Margo už to bylo o něco složitější.

Obálka sice hezky udělaná, na můj vkus však trochu kýčovitá, já tady tyhle hipsterské fotky příliš nemusím. Vzhledem se ale dobře hodila k příběhu, který kýčem taky trochu zaváněl. V dobrém slova smyslu ovšem.


Všem klukům, které jsem milovala je vskutku milou knihou, jež si nehraje na nic extrémně hlubokomyslného, má za účel čtenáře hlavně pobavit a vzbudit v něm nějaké to romantické cítění. To se jí velmi dobře daří a zase úplně plochá také není. Postavy v ní jsou dobře promyšlené a odpouštím i přítomnost milostného trojúhelníku. Jestli máte rádi vtipná oddechová čtení s dávkou romantiky, vřele tuto knihu doporučuju.
V zahraničí už vyšel také druhý díl P.S. I Still Love You, mě se ale otevřený konec do knihy zvláštním způsobem hodil, nevím tedy, zda si další knihu přečtu.

Hodnocení:
80%



Žádné komentáře: