SCM music player

28. června 2015

Počátek | Recenze


Název: Počátek
Originál: Origin
Autor: Jessica Khouryová
Počet stran: 372
Nakladatelství: Egmont
Vydání: první

Jsi dokonalá. Tuhle větu slýchá Pia snad pětkrát denně. Stojí totiž na konci dlouhého a složitého experimentu vědeckého týmu Immortis, jehož cílem je stvořit nesmrtelného nezranitelného člověka.
A přesně taková Pia je. Nikdy se nezraní, nikdy nepodlehne nemoci, nikdy nezemře stářím.
Její existence je však přísně tajná a dívka nesmí opustit prostory vědeckých laboratoří skrytých v hlubinách amazonské džungle.
V den svých narozenin ale Pia objeví díru v plotě a rozhodne se na vlastní pěst prozkoumat deštný prales. Tam narazí na Eia, kluka z místního domorodého kmene. A najednou nic není jako dřív.



I když jsem si myslela, že mě Počátek příliš bavit nebude a měla jsem ho jen tak na vyplnění času, ukázalo se, že to není vůbec špatná kniha.
Celé se to dost dobře četlo, to není u youngadultovek žádné velké překvapení. V první půlce to sice trochu vázlo, posledních sto padesát stran jsem však přečetla jedním dechem. Co mě na knížce opravdu zaujalo byl příběh a prostředí, ve kterém se to celé odehrávalo. Vědecké laboratoře a divoká amazonská džungle tvořily zajímavý kontrast. V jednom momentě se prováděly pokusy na krysách a experimenty s hmyzem, v dalším už Pia tančila s domorodci okolo rozpáleného ohniště. Děj byl podle mě originální směska vědy, dobrodružství a romantiky okořeněná špetkou legend původních obyvatel pralesa.
Zdroj
A teď k postavám...Pia. Ze začátku jsem ji fakt moc nemusela. Všude se tasila s tím jak strašně dokonalá je, co všechno ví a zná, jaká z ní bude úžasná vědkyně, jak si vytvoří nesmrtelného kluka, nesmrtelné přátele a vůbec celou nesmrtelnou rasu a jak budou všichni šťastně žít až do smrti...pardon, navěky. No naivka jedna otravná. Jak ale přibývalo přečtených stran, Pia zjišťovala, že vlastně o okolním světě nic neví a začala trochu dospívat, už mi najednou skoro nevadila.
Hlavní mužská postava, Eio, nebyl typický domorodec. Jeho otcem byl jeden z vědců, jeho matkou žena z kmene. Byl však učebnicovým příkladem "pana Dokonalého", jaké můžeme spatřit ve většině knih určených hlavně pro dívky. Pokud se mě za rok či za dva zeptáte, kdo to byl Eio, pravděpodobně budu mít velký problém si jej vybavit.
Obálka se mi hodně zamlouvala, byla taková prostě hezká a k obsahu knihy se hodila.

Počátek mě ve výsledku mile překvapil, nebyla to samozřejmě vrchol young adult literatury 21. století, ale na to, že šlo o autorčinu prvotinu, byla dost vydařená. Byla jsem s ní až na pár vyjímek spokojená.

Hodnocení:
74%


Žádné komentáře: