SCM music player

16. června 2015

První stříbrná kniha snů | Recenze

Název: První tříbrná kniha snů
Originál: Silber: Das erste Buch der Träume
Autor: Kerstin Gierová
Počet stran: 352
Díl: 1/x
Nakladatelství: CooBoo
Vydání: první

Liv Silberové se vždycky zdály velmi opravdové sny. Po přestěhování do Londýna však ve spánku projde zelenými dveřmi s klikou ve tvaru ještěrky a navštíví hřbitov Highgate. Vpadne přímo doprostřed podivného rituálu, který pořádá parta čtyř kluků.
Na takovém snu by nebylo nic divného, jenže, jak Liv později zjistí, oni kluci chodí do její školy a zdá se, že všichni do jednoho ví věci, jež se té noci na hřbitově staly. Liv je pořádně zmatená.  Jak se jim mohlo všem zdát úplně to stejné?
Její zmatek se ještě zvýší, když ji kluci na večírku přizvou k jakési tajemné hře, v níž mají roli magické obřady, démoni, panenská krev...Jak to všechno dopadne?




Měla jsem pocit, že youngadultovky už mě nikdy tolik nezaujmou, jako tomu bylo poslední dva, tři roky. První stříbrná kniha snů mě rychle vrátila zpátky na zem.
Zdroj
Opravdu to byla skvělá knížka. Četla se velice rychle a příjemně, vtipnými situacemi a hláškami se to  jen hemžilo. Místy jsem musela přerušit četbu, jelikož když se tlemíte a hihňáte jako idiot, na písmenka se soustředí vážně blbě. Nechyběly ani napínavější části, kterých tam sice bylo míň, než bych si přála, zato ale byly rozmístěné tak, že ty méně vzrušující utekly jako voda.
Další velké plus bych chtěla knize přičíst za hlavní hrdinku. Liv jsem si oblíbila snad po prvních deseti stránkách, což v mém případě nestává moc často. Neotravovala, naopak její sarkastické poznámky byly velmi vítaným oživením vyprávění. Chovala se přiměřeně na svůj věk (15), sice občas udělala nějakou blbost, stejně jsem ji nepřestala mít ráda. Trochu jsem se v ní viděla, zvlášť v její nechuti k jakýmkoli společenským akcím, lásce ke knihám a obdivu k Sherlocku Holmesovi.
Zdroj
Grayson, Henry, Arthur a Jasper - kluci ze hřbitova - mi také přišli moc fajn, jen jsem si je ze začátku hrozně pletla, protože byli všichni blonďatí a sexy (víte jakou to dá práci představovat si čtyři různé pěkné blonďáky naráz? :D). Ostatní postavy mě taky hodně zaujaly. Na to , že byly vedlejší  nebyly o nic méně propracovanější než ty hlavní. Ještě bych měla zmínit postavu tajemné Secrecy. Úryvky z jejího blogu plného drbů nás provázely celou knihou. Ta holka (nebo kluk) věděl/a o každém snad úplně všecko!
Jelikož je První stříbrná kniha snů knížkou hlavně pro dívky, nebyla nouze ani o nějakou tu romanci. Ta však ani trochu nerušila ani neštvala, vlastně jsem Liv a ......... (spoileer) hrozně fandila a pokaždé, když se začalo k něčemu schylovat jsem málem skákala do stropu.
Málem bych zapomněla na nádhernou obálku plnou ornamentů a všelijakých potvůrek, moc se povedla.

První stříbrná kniha snů byla vážně skvělá kniha a já lituju toho, že jsem ji v knihovně tak dlouho přehlížela.

Hodnocení:
95%



Žádné komentáře: