SCM music player

31. prosince 2015

Povánoční chvástačka



Vánoce jsou za námi a určitě jste si všimli, že se rozmohla spousta článků, kde se lidi chlubí se svými vánočními dárečky. Přestože jsem knihy dostala pouze tři, což není moc, nehodlám být s mým chvástacím článkem pozadu.





Mitsuko Aoyama, provdaná ke konci 19. století za rakousko-uherského diplomata hraběte Heinricha Coudenhove-Kalergi, byla jednou z prvních Japonek, jež přicestovaly do Evropy. Hrabě Heinrich, manžel Mitsuko, o 15 let starší než jeho žena, patřil v době na přelomu 19. a 20. století k nejvzdělanějším a nejvýznamnějším osobnostem rakouské aristokracie, ovládal 18 světových jazyků a jako diplomat působil na vyslanectvích po celém světě. Mitsuko po jeho boku pronikla i do prostředí císařského dvora a seznámila se s výkvětem tehdejší rakousko-uherské společnosti. Stala se matkou sedmi dětí, ze kterých vyrostly výrazné osobnosti – nejznámější z nich je Richard, zakladatel mírového hnutí Pan-Evropa, předchůdce dnešní Evropské unie.Beletrizovaná biografie Mitsuko, primárně založená na denících hlavní hrdinky, vypráví dramatický životní příběh Japonky i její aristokratické rodiny a dětí v nelehké době kolem 1. světové války v Evropě. Líčí její mládí, kdy byla školena na gejšu, setkání s Heinrichem a rozhodnutí následovat jej do Evropy se všemi z toho vyplývajícími důsledky. Morální síla Mitsuko spočívá především v překlenutí uzavřenosti japonské mentality a podřízení se manželově krédu „být dobrou katoličkou a Evropankou“. 
Zdroj: Databáze knih

 Touto knihou mě jedna moje ne-tak-úplně-teta velmi příjemně překvapila. Všimla jsem si jí nedávno v knihkupectví, když jsem taťkovi kupovala Dějiny židovského národa a říkala jsem si, že něco takového by možná stálo za přečtení. Jaký byl můj úžas, když jsem knížku našla pár dní poté pod stromečkem!




Když se spisovatel Owen Quine ztratí, jeho žena se obrátí na soukromého detektiva Cormorana Strika. Domnívá se, že se manžel sám uchýlil na pár dní do ústraní – stejně jako to už dříve udělal – a chce, aby ho detektiv našel a přivedl zpátky domů. Jakmile Strike zahájí vyšetřování, je stále jasnější, že za Quinovým zmizením je více, než si jeho žena připouští. Spisovatel právě dokončil rukopis nové knihy, ve které vykreslil velmi jedovaté karikatury téměř všech svých známých. Pokud by byl román vydán, rozvracel by životy – je tedy mnoho lidí, kteří by si mohli přát Quina umlčet.
Zdroj: Databáze knih
 Má neblahá předtucha, že jedna z mých kamarádek mi k Vánocům daruje knihu, (přičemž já jsem jí dala pouze pár blbostí náhodně vybraných v Tigeru) se vyplnila. Naštěstí to však vypadalo, že se jí můj dárek líbí (ale odhadování lidí mi moc nejde).
Hedvábníka jsem si už chtěla přečíst hrozně dlouho, jelikož Volání kukačky se mi dost líbilo, a další případ detektiva Cormorana Strika jsem si nechtěla nechat ujít.



 Nové vydání příběhů čarodějnického učně Harryho, tentokrát bohatě vypravené ilustracemi Jima Kaye. Až do svých jedenáctých narozenin si o sobě Harry myslel, že je jen obyčejný chlapec. Pak ale dostal soví poštou dopis, kterým byl zván ke studiu na prestižní soukromé Škole čar a kouzel v Bradavicích, a jeho život se rázem proměnil. Leccos se dozvídá o minulosti svých zemřelých rodičů, získá pár dobrých kamarádů, naučí se mistrovsky hrát famfrpál a kvůli Kameni mudrců podstoupí smrtelný souboj se zloduchem Voldemortem...
- Zdroj: Databáze knih 
Nejvíce mě z mých knižních dárečků potěšilo právě toto ilustrované vydání Kamene mudrců. Jakožto milovník (a občasný tvůrce) fanartů jsem se zapřísáhla, že můj život nebude kompletní, jestliže tuto knihu nebudu mít hezky rychle na poličce. Nemůžu si ji vynachválit. Na ty fantastické obrázky bych dokázala zírat navěky věků.





Pán mrazivé pevnosti Morygor tvrdě posouvá hranice své zlověstné a kruté ledové říše. Jeho vláda nad celým světem se zdá být jistou budoucností, kterou mohou zvrátit jen dva kouzelné meče v rukou Goriana. Mladému čaroději je totiž v čarách osudu předurčeno, aby se Morygorovi postavil a zkusil jej zastavit. Na své cestě za ztracenými meči, které ukul jeho otec, jej doprovází gnóm Beliak, spolužák z řádové školy Torbas, budoucí léčitelka Sheera, mistr meče a magie Thondaril a kamenný démon Gargoyle. Tato zvláštní družina hrdinů musí společně čelit nemrtvým mrazivým válečníkům, bohům mrazu, hadím lidem, Baziliškům, leviatanům a dalším prapodivným stvořením ve světě, kde všem zbývá jediná jistota – nepřítel je stále silnější! Strhující děj plný zvratů vtáhne čtenáře tak, že s hlavními hrdiny prožívá příběh naplno a knihu přečte doslova jedním dechem.
- Zdroj: Databáze knih 
 Nakonec ještě přidávám Goriana, jehož jsem si neplánovaně pořídila krátce před Vánoci v Dobrovském. Rozečetla jsem ji, ale potom jsem si ji odložila na později, jelikož jsem se konečně dostala k Nočním běžcům a tím pádem šlo všechno stranou. Snad si na ni najdu čas až opět nebudu mít co číst.

A jaké čtivo jste našli pod stromečkem vy? 

Žádné komentáře: