SCM music player

20. března 2016

Fangirl | Recenze

Název: Fangirl
Originál: Fangirl
Autor: Rainbow Rowell
Počet stran: 456
Nakladatelství: Yoli
Vydání: první

Vzhledově jsou Cath a Wren, jako ostatně každá dvojčata, téměř k nerozeznání, jejich povahy se však od sebe nemohou lišit víc. Wren svůj čas nejraději tráví na večírcích s hromadou přátel, zatímco Cath je věčně zalezlá ve svém pokoji a píše fanfikce o jejím oblíbeném knižním hrdinovi - Simonu Snowovi, jež brzy získávají mezi fanoušky obrovskou popularitu. Přesto všechy tyto rozdíly spolu sestry skvěle vycházejí, sdílejí spolu radosti ze života, ale také starosti o otce.
Přichází ale čas odejít na vysokou a Cath s hrůzou zjišťuje, že Wren tentokrát nehodlá být její spolubydlící. Cath, která se kontaktu s cizími lidmi obloukem vyhýbá, teď stojí před velkým problémem, zahrnujícím boj se sociální fóbií, děsivými spolubydlícími či vysokoškolskými profesory.


Snad každý, kdo někdy nenávratně propadl nějaké knize, seriálu či filmu se už určitě setkal s pojmem fandom. Zde se sdružují všechna vám podobná individua, dávající přednost fiktivním světům před těmi skutečnými, rozplývají se nad svými oblíbenými postavami a v neposlední řadě také dávají vzniknout různým formám fanouškovské tvorby.
Jelikož v mém případě se hranice mezi obyčejným ''tohle se mi líbí'' a nezdravou obsesí maže velmi velmi rychle, fandomy jsou mojí druhou přirozeností. Jakmile jsem tedy zaregistrovala, že se na pultech knihkupectví objeví kniha autorky Eleanor a Parka, pojednávající o mém živočišném druhu, přečíst jsem ji zkrátka musela.

Zdroj
Musím přiznat, že se mi Fangirl nečetla právě nejlépe. Začátek mi připadal děsně roztáhlý a možná by se to dalo o takových sto stránek zkrátit. Naštěstí ale Rainbow Rowellová opravdu psát umí, mou pozornost si tedy udržela až do úplného konce, který byl zase malinko hrrr. Před každou kapitolou nás čeká úryvek jedné z Cathiných fanfikcí, párujících dva hrdiny ze Simona Snowa, kteří se podle oné fiktivní knižní série mají k smrti nenávidět (vidíte tu paralelu s Drarry?). Na ty se ze stran čtenářů většinou nesla kritika kvůli jejich zbytečnosti. Ale protože pro mě jsou přiteplené fanfikce spolu s yaoi mangou a podobnými děsivými věcmi skoro denním chlebem, přišlo mi, že jen příjemně ozvláštňují příběh. Dávaly mi možnost aspoň trochu prozkoumat na první pohled zajímavý svět, který autorka vytvořila speciálně pro tuto knihu a začínala jsem trochu litovat, že ve doopravdy neexistuje.
Další předností Fangirl byla bezpochyby její romantická část. Ta byla napsaná opravdu krásně, jak to dokáže jenom paní Rowellová.

Zdroj
Cath, jak jste už asi pochopili, je tichý typ člověka, snažící se od okolního světa utéct prostřednictvím fanfikcí. Normální člověk ji asi pravděpodobně nepochopí, já se však s jejími problémy setkávám den co den. Narozdíl od Cath ale nemám po ruce žádného hezkého ultramilého kluka, který by mi z nich pomohl kelímkem perníkového latté.
Tím už se dostávám Levimu, největšímu knižnímu miláčkovi na celém širém světě. Prostě úžasnost v pevném skupenství, oblečená ve flanelu. Co víc si přát?
Na Wren, dvojče Cath, jsem byla po většinu času docela namíchnutá, jelikož takhle kašlat na svou sestru, mi od od ní přišlo celkem hnusné.
Z vedlejších postav musím zmínit Raegan, což byla holka dost od rány a zkřížit cestu bych jí tedy rozhodně nechtěla.

Fangirl byla sice docela roztahaná a možná by jí stačil o něco nižší počet stran, přece jen se však jedná o příjemný, oddechový příběh plný nevtíravé romantiky, který ocení snad každá zapálená fanynka (nebo i fanoušek, kdo ví) a z něhož si také odnesete do života nějaké to moudro.

Hodnocení:
79%


Žádné komentáře: