SCM music player

29. března 2016

Dítě proroctví | Recenze

Zapomněla jsem knihu vyfotit, takže
jsem chtě nechtě musela přidat obrázek
z netu :/
Název: Dítě proroctví
Originál: The Bone Doll's Twin
Autor: Lynn Flewelling
Díl: 1/3
Počet stran: 496
Nakladatelství: Fantom Print
Vydání: první

Skala byla vždy známá pro své odvážné královny, ochotné pro svůj lid obětovat téměř cokoli. Jenže poté, co se vlády ujme vládkyně s psychickou nemocí a vražednými sklony, lidé přestávají věřit ve slova dávného proroctví, které říká, že jestli bude na trůně sedět žena, království se povede dobře. Po smrti šílené královny se tedy moci chopí král Erius a pro jistotu nechává všechny potenciální dědičky, krom své milované sestry, usmrtit. Proroctví se však začíná naplňovat, šíří se chudoba, nemoci a sucha, a také nepřátelský Plenimar si na svého oslabeného souseda začíná brousit zuby.
Objevuje se ale další věštba, předpovídající příchod nové královny spolu s lepšími časy, o níž ví jen několik málo čarodějů. Ti se rozhodnou dívku, novorozenou dceru sestry krále, chránit i za cenu života jejího dvojčete. Pomocí kouzel dítě skryjí do těla chlapce a o své pravé totožnosti neví ono samo.


Protože série Noční běžci se pomalu ale jistě zařazuje mezi mé oblíbené, chtěla jsem vyzkoušet od Lynn Flewellingové i Tamír Velikou. Upřímně jsem se toho dost obávala, jelikož jsem měla pocit, že bez Seregila s Alekem už to tak nějak nebude ono.

Zdroj
Přestože kniha popisovala teprve dětství budoucí královny Skaly (v knize se jmenuje Tobin a je to zatím kluk, takže od teď o ní píšu jako o něm - já vím, je to lehce komplikované), četla se skoro sama hlavně díky naprosto skvěle vymyšlené zápletce, která dokáže mezi tou hromadou fantasy knih, vyprávějících povětšinou o nějakém hrdinském putování, zaujmout. Stejně jako Noční běžci by si tato série podle mého zasloužila seriálové či aspoň filmové zpracování. Tohle ale asi ovlivnit nejde, pokud ovšem neseženu dost lidí na uspořádání masového spamování BBC a HBO .
Díky tomu, že se kromě pohledu malého Tobina vypravovalo i z pohledů dospělých, kteří ho obklopovali, měli jsme možnost si užít něco ze starého známého intrikaření, na něž jsme už zvyklí z Nočních běžců.
Skala dle mého názoru působila v době, kdy se Dítě proroctví odehrává, mnohem temněji. Hlavní město již není bezpečným útočištěm našich hrdinů, nýbrž místo plné nebezpečí a falše.
Trochu mě naštvalo, že tak hezky znějící anglický název The Bone Doll's Twin přeložili jako Dítě proroctví, což zní tak nějak okleštěně.

Tobin mi jakožto hlavní hrdina docela vyhovoval, bylo zajímavé s postupem knihy sledovat, jak roste a jak se z rozmazlovaného, ustrašeného chlapce stává odvážný mladý muž.
Tobinův nejlepší přítel Ki si mě okamžitě získal silou svého přátelství a odvážným srdcem. Mám pocit, že bude z této série asi mou nejoblíbenější postavou.
Setkáme se zde také například s čarodějem Arkonielem, jehož pozdějším učedníkem nebyl nikdo jiný než Nysander z Nočních běžců, divokou čarodějnicí z hor, Lhel, nebo se synem samotného krále, Korinem.

Abych pravdu řekla, moc jsem nepochopila, kdo jsou ti tři vousáči na obálce, jestli je to skalské božstvo či některé z postav. Barevná kombinace fialové a oranžové se mi ale docela líbila a ty blesky nahoře spolu s hořícím hradem vypadají moc dobře.

Dítě proroctví bych označila za velmi zdařilý začátek do neotřelé série, jak už se na Lynn Flewellingovou sluší a patří. Doporučila bych ji čtenářům unaveným z mnohdy se opakujících prvků ve fantasy žánru, kteří hledají něco nového, něco originálního. Protože takovou knihou Dítě proroctví rozhodně je,

Hodnocení:
85%

Žádné komentáře: