Magisterium: Železná zkouška | Recenze

Název: Železná zkouška
Originál: The Iron Trial
Autor(ky): Holly Blacková, Cassandra Clareová
Díl: 1/5
Počet stran: 312
Nakladatelství: Yoli

Callum Hunt jako jeden z mála dětí oplývá magickým nadáním. Jenže svůj dar vidí spíše jako prokletí, protože jeho otec kvůli magii přišel úplně o všechno a ze srdce ji nenávidí. Když tedy Call obdrží pozvánku ke zkouškám do školy pro kouzelníky zvané Magisterium, je odhodlaný to záměrně pokazit. Přesto si jej však nakonec jeden z mistrů zvolí za učně a Call zjišťuje, že být čarodějem není jen nebezpečí a smrt, ale také noví přátelé, kteří ho přijímají takového, jaký je, dobrodružství a v neposlední řadě taky tvrdá dřina.

Na Magisterium už toužebně pohlížím snad rok, možná déle. Zaujala mě zejména naprosto vynikající obálka, digitálně kresleným obrázkům málokdy odolám. Když k tomu připočteme dvě známé young adult autorky a kouzelnickou školu, měla jsem ve výběru knihy jasno.

Oheň chce hořet,
voda chce téci,
vzduch chce vát,
země chce spoutat,
chaos chce pohltit.

Jak už to bývá u knížek, kde se nějakým způsobem vyskytnou vzdělávací instituty pro mladé mágy, nemůžu se vyhnout porovnávání s Harrym Potterem. Sedmidílné sérii J. K. Rowlingové samozřejmě Magisterium konkurovat nemůže, přesto jsem se u čtení velmi bavila. Magie je zde postavena bázi živlů, s čímž jsem se také už setkala, ale originalitu rozhodně nepostrádá. Hlavní hrdinové sice tvoří trojici a celá čarodějnická komunita se třese před Nepřítelem, jenž chce překonat smrt, přesto jsem necítila, že by toto dílko chtělo vykrádat populární potterovskou sérii.
Většina knížky je spíš úvod do zdejšího kouzelnického světa a jak zde co funguje. Jsou nám taky představovány jednotlivé postavy. Přibližně od druhé poloviny se potom začíná formovat hlavní dějová linka, jež nás bude pravděpodobně provázet po celý zbytek série. Na konci mě dostal do kolen zajímavý plot twist, díky němuž bych se na druhý díl s názvem Měděná rukavice nejraději vrhla hned teď.

Call se rozhodně nedá označit za dokonalého hlavního hrdinu. Chybování a pohromy jsou jeho denním chlebem, polovina z nich by se nestala, kdyby si sem tam odpustil sarkastickou poznámku. Zpočátku na něj budete nepřetržitě nadávat, ale pak náhle zjistíte, že vám ten klučina svým způsobem přirostl k srdci (nicméně nadávat na něj nepřestanete).
Tamara byla takovým mixem Hermiony, Sakury (z Naruta) a Katary (z The Last Airbender). I tu jsem si časem oblíbila.
Aarona zkrátka nemáte proč nenávidět. Je to ten typ kluka kterého byste nejraději zabalili do deky jako burrito, dali do tepla a vlastnoručně krmili čokoládou, jenom aby nebyl smutný.
Z vedlejších postav stojí za zmínku třeba s mistr Rufus, Callův nepřítel Jasper, roztomilá Celie, Drew, Alex nebo Alastair Hunt, otec Calla.

Železná zkouška mi připadá jako dobrý začátek poměrně zajímavé knižní série. Najdeme zde nový svět, do něhož se můžeme ponořit, nové postavy, které můžeme shipovat milovat a samozřejmě napínavý příběh plný zvratů. Na své si přijdou milovníci jak Harryho Pottera, tak fantasy žánru jako takového, přestože je kniha nejspíš určena čtenářům poněkud mladším.

73%