Škola dobra a zla: Poslední navěky | Recenze

Název: Škola dobra a zla - Poslední navěky
Originál: School for Good and Evil - The Last Ever After
Autor: Soman Chainani
Díl: 3/3
Počet stran: 504

Už je to několik týdnů, co se Sofie s Agátou rozešly žít své šťastně až navěky. Až na to, že Fabulář jejich pohádku ne a ne ukončit. Ani jedna z nich navíc není vůbec šťastná. Zatímco Sofie stále pochybuje o tom, zda je pro ni Školník tím pravým, Agáta s Tedrosem se skrývají v Galvadonu a snaží se navzájem nepozabíjet. Budou však nuceni vesničku rychle opustit. Školník totiž ovládl nejen obě obě kouzelné školy, ale i celý Nekonečný les. S heslem ''zlo je nové dobro'' nechává známé pohádkové padouchy vstávat z mrtvých, zabíjet jejich Nemesis a přepsat všechny konce tak, aby ti špatní zvítězili!

Sérii Škola dobra a zla jsem si zamilovala od první stránky, tak jsem málem lezla po stropě, když jsem poprvé spatřila třetí díl přeložený do češtiny. Udržel si závěrečný díl stejné tempo jako jeho předchůdci?

book, jane austen, and alice in wonderland image
Musím přiznat, že mi tahle kniha přišla poněkud zdlouhavější, než předchozí dva díly. Občas jsem někde zaznamenala hlušší místa, ale ta byla po pár kapitolách zase opět vystřídána napínavými částmi. Velkým tématem je zde jako obvykle pravá láska, hodně se také řeší vztahové problémy, které se v několika momentech tak strašně pomotají, že absolutně nedokážete předvídat, jak to skončí. Autor z těchto zapeklitých situací naštěstí dokázal skvěle vybruslit. Čeká nás také dávka úžasných nových postav, o kterých se ještě rozepíšu, ani na starou partu se však nezapomnělo.
Už jsem se zmiňovala, jak strašně žeru zdejší pohádkovou říši? Že prý pokaždé, když tuhle sérii recenzuju? No nevadí. Tentokrát je totiž všechno mnohem temnější. Z obou škol pro pohádkové postavy se stávají děsivé hrady, kde se zloduši připravují na chvíli, kdy dobro konečně zadupou do země, naši milovaní hrdinové klasických příběhů jsou nemilosrdně vražděni a slunce navíc přestává svítit. Kniha tak dostává atmosféru téměř apokalyptickou. I přesto však zbývá místo na humorné chvilky, jež vám pořádně polechtají bránici.

fairy tale, quote, and text image
No a teď už k postavám...Agátka je samozřejmě zlatíčko až do morku kostí, vždycky se víc stará o své přátele než o sebe a udělala by pro ně první poslední. Tentokrát však její mysl sžírají také pochybnosti ohledně její budoucnosti a zda je její láska opravdu ta pravá.
Sofii jsem většinu času chtěla něčím praštit. Ještě nikdy jsem nepotkala v knize holku, která si jde za svým tak šíleně jako ona. Věřte mi, před Sofiinou ctižádostí se můžou i Malfoyovi jít zahrabat.
Zdánlivě dokonalý princ Tedros to také nemá v tomto díle jednoduché. Bude muset definitivně zvolit svou budoucí královnu a jeho minulost před ním doslova ožívá.
Z nových postav se zde objevuje spousta hrdinů ze známých pohádek, jako například Popelka, Petr Pan, Jeníček s Mařenkou, Karkulka nebo kouzelník Merlin. Nicméně rozhodně je nečekejte tak, jak jste na tyto hrdiny zvyklí z knížek.

Série Škola dobra a zla na rozdíl od většiny knih, kde se vyskytují princové, princezny či pohádkové bytosti, staví přátelství na stejnou úroveň jako lásku, což se mi ohromně líbí. Láskou totiž některé problémy opravdu nevyřešíte, pravděpodobně vám díky ní ještě hromada přibude. Jestli jste ještě uvnitř tak úplně nevyrostli a držíte se dětství zuby nehty, pak jsou tyto knihy přesně pro vás.

95%